Wizytówka Google – jak przygotować ją dla swojej firmy i zoptymalizować za pomocą pozycjonowania SEO? [instrukcja krok po kroku]

Wyszukiwarka Google to potęga – niby wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę, ale czy wykorzystujemy jej pełny potencjał w naszym biznesie? To pytanie powinni zadać sobie zwłaszcza właściciele konkurencyjnych lokalnych firm usługowych tj. restauracje, bary, salony kosmetyczne czy masażowe. Pozycjonowanie w Google nie ma sobie równych – to tutaj najwięcej użytkowników wymienia się opiniami oraz poszukuje ciekawych miejsc, w których mogliby spędzić czas z rodziną lub grupą znajomych. Jeżeli jesteś na szczycie stawki w wynikach wyszukiwania – wygrywasz klientów. Wiele osób marginalizuje skuteczność sprzedażową wizytówki Google – nie popełniaj tego błędu. Jak ją założyć i zoptymalizować tak, aby przynosiła nam korzyści? O tym przeczytasz w dzisiejszym artykule!

WIZYTÓWKA GOOGLE – CO TO JEST?

Wizytówka Google to bezpłatny profil firmy, który pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Pozwala on decydować właścicielom biznesów – ich autentyczność jest weryfikowana przez Google – z jakimi informacjami ich klienci stykają się w pierwszej kolejność podczas pierwszego kontaktu z marką w wyszukiwarce. Są to m.in. nazwa firmy, godziny otwarcia, obszary działania, dane kontaktowe, zdjęcia oraz opinie klientów.

Poniżej przykładowy screen wizytówki Google firmy J’ADORE INSTYTUT – pierwszej pozycji, która wyświetla się w wyszukiwarce po wpisaniu frazy „salon kosmetyczny warszawa”:

WIZYTÓWKA GOOGLE  – DLA BIZNESÓW STACJONARNYCH CZY ONLINE?

Z założenia wizytówkę Google może utworzyć bezpłatnie każdy właściciel przedsiębiorstwa czy biznesu – niezależnie od ilości ich lokalizacji. Problem pojawia się, kiedy prowadzisz działalność wyłącznie online – Google nie pozwoli Ci jej utworzyć ze względu na brak siedziby stacjonarnej. Jest to obowiązkowy punkt, aby przejść proces weryfikacyjny. W każdej innej sytuacji np. jeżeli Twoja działalność jest prowadzona online tylko częściowo i posiadasz adres firmy, który można łatwo zweryfikować i powiązać ze świadczonymi przez Ciebie usługami – możesz utworzyć wizytówkę Google.

ZALETY POSIADANIA WIZYTÓWKI GOOGLE MOJA FIRMA

Można powiedzieć, że wizytówka Google to obecnie podstawowe narzędzie kreowania skutecznego marketingu internetowego. Pomyśl tylko, jak wiele razy przyjeżdżałeś do obcego miasta i szukałeś miejsca, gdzie możesz dobrze zjeść, po czym włączałeś wyszukiwarkę Google i znajdowałeś okoliczne restauracje? A może potrzebowałeś szybko skorzystać z usług manikiurzystki i sprawdzałeś, gdzie jest najbliższy salon z wolnymi terminami? Jest to bezpośredni kanał kontaktu z klientami, z którego korzystają niemal wszyscy posiadacze telefonu komórkowego!

Stworzenie wizytówki Google z pewnością pozwoli Ci na poprawienie pozycji Twojej firmy w wynikach lokalnego wyszukiwania. Załóżmy, że mieszkasz w małej miejscowości i prowadzisz salon kosmetyczny, oprócz Twojego znajdują się tam jeszcze cztery inne. Jako pierwszy zakładasz wizytówkę Google, a więc jako jedyny pojawiasz się w wynikach wyszukiwania – jest to ogromna szansa na zwiększenie ruchu w Twoim salonie. Jeśli ktoś nie jest miejscowy dowie się o istnieniu wyłącznie Twojego! W świecie Internetu to ogromna przewaga nad konkurencją i bardzo łatwy sposób na promocję swoich usług.

Przy Twojej wizytówce pojawiają się wstępnie weryfikowanie przez Google opinie użytkowników, o których więcej powiemy poniżej. Dzięki nim budujesz autorytet i wiarygodność marki wśród odbiorców. Dobrze uzupełniona wizytówka Google jest skuteczna i – nawet jeśli ktoś nie zdecyduje się na skorzystanie z usług danej marki – pozostawia dobre wrażenie na użytkowniku. Potencjalny klient ma pewność, że wchodząc tutaj zawsze znajdzie aktualne informacje – np. o godzinach otwarcia w niedziele i święta.

Google daje również możliwość stworzenia podstawowego landing page’a na podstawie informacji zawartych w wizytówce – jeżeli nie masz jeszcze oficjalnej strony internetowej swojego biznesu jest to bardzo dobra opcja na początek budowania swojej rozpoznawalności w sieci, jednak po pewnym czasie warto zainwestować w profesjonalną stronę www, aby to tam generować pełny ruch.

Skoro już wiesz, że warto – dowiedzmy się, jak stworzyć wizytówkę Google od podstaw.

JAK ZAŁOŻYĆ WIZYTÓWKĘ GOOGLE? INSTRUKCJA KROK PO KROKU

Założenie wizytówki Google samo w sobie jest bardzo proste – wystarczy wejść na stronę https://www.google.com/business/ i postępować zgodnie z instrukcją kreatora wizytówek. Warto jednak pamiętać o kilku ważnych aspektach, które na pierwszy rzut oka wydają się oczywiste, natomiast nieprzestrzeganie ich może znacząco obniżyć Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Poznaj te protipy!

ZAŁOŻENIE WIZYTÓWKI GOOGLE W PIĘCIU PROSTYCH KROKACH

  1. Wejdź na stronę https://www.google.com/business/ 
  2. U góry po prawej stronie wybierz „Zarządzaj teraz”
  3. Zaloguj się do swojego konta Gmail [jest to warunek obowiązkowy]
  4. Następnie dodaj swoją firmę do Google Maps
  5. Wypełnij dane podstawowe oraz poproś o weryfikację konta

POZYCJONOWANIE WIZYTÓWKI GOOGLE – TO WARTO WIEDZIEĆ JUŻ NA STARCIE!

5.1. NAZWA FIRMY

Podczas dodawania swojej firmy do wizytówki Google może okazać się, że została oznaczona już wcześniej na mapach Google przez innego użytkownika i znajduje się w lokalnym panelu wyszukiwania. Spokojnie, nic straconego! W takim wypadku wystarczy zgłosić prawo do własności, abyś mógł swobodnie zarządzać biznesem z panelu Google. Użyj przycisku „Jesteś właścicielem firmy?” i podążaj za wskazówkami administratora.

Kiedy dodajesz nazwę firmy pamiętaj o tym, że w takim kształcie będzie się wyświetlać bezpośrednio na wizytówce Google, w lokalnym panelu wyszukiwania oraz w Google Maps. Nie ma tutaj więc miejsca na emoji i innego typu emotikony. Niektóre firmy decydują się na podanie słów kluczowych, które mają dodatkowo wspomóc pozycjonowanie SEO np. zamiast „Nail Art” decydują się na podanie nazwy „Nail Art | salon kosmetyczny | pedicure i manicure | usługi kosmetyczne dla kobiet”. Takie postępowanie zgodnie z wytycznymi od Google jest niezalecane. 

PROTIP: Sprawdź kilka razy poprawność nazwy firmy. Upewnij się, że nie ma literówki. Każda zmiana nazwy jest przez Google akceptowana, natomiast musi zostać ponownie potwierdzona – działa to ze szkodą dla algorytmu i rozpoznawalności marki.

5.2 KATEGORIA GŁÓWNA

Kategoria główna to ogólna nazwa zbioru usług jakie świadczysz. Przykładowo: jeśli Twoja firma świadczy usługi marketingowe możesz opisać ją jako „agencja marketingowa”, „agencja kreatywna” bądź „agencja interaktywna”.

PROTIP: Dokonaj analizy konkurencji. Dzięki temu znajdziesz najtrafniejszą frazę dobraną do Twojej kategorii. Jak to zrobić? Wpisz w wyszukiwarce interesujące Cię usługi + miasto np. „marketing warszawa”, sprawdź ok. 20 pierwszych wyników wyszukiwania i częstotliwość dla każdej frazy kluczowej. Na kategorię główną wybierz tą, która w podanych 20 przypadkach ma najwięcej konkurentów.

5.3 LOKALIZACJA FIRMY

W kolejnym kroku należy zaznaczyć czy chcesz, aby potencjalni klienci mogli zobaczyć w Twojej wizytówce adres firmy oraz wyznaczyć trasę dojazdu do niej. Jeżeli Twój biznes nie wymaga pojawiania się w Twojej siedzibie – zaznacz „nie”. W niektórych przypadkach podanie adresu będzie wymagane – będą to m.in. hotele, restauracje, sklepy stacjonarne.

5.4 ADRES SIEDZIBY FIRMY

Następnie musisz podać adres siedziby firmy. Jest to bardzo ważne jeżeli decydujesz się na weryfikację poprzez wysłanie kartki pocztowej z kodem weryfikacyjnym, który należy wpisać, aby potwierdzić autentyczność prowadzonego biznesu. Na taki list od Google czeka się ok. dwóch tygodni. Jeszcze jakiś czas temu była to jedyna dostępna opcja weryfikacji firmy – obecnie możesz skorzystać z maila bądź firmowego numeru telefonu.

Jeżeli adres siedziby Twojej firmy ma być widoczny dla użytkowników Google – zostanie on zaczytany na mapach Google i pojawi się w formie znacznika.

5.5 GOOGLE MY BUSINESS – SPRAWDŹ OBECNOŚĆ SWOJEJ FIRMY

W tym miejscu Google ponownie poprosi Cię o sprawdzenie obecności Twojej firmy w wynikach wyszukiwania – tym razem przy odczycie posłuży się lokalizacją. Sprawdź bardzo dokładnie wszystkie dostępne opcje.

5.6 OBSŁUGIWANIE KLIENTÓW W/POZA SIEDZIBĄ

Google zapyta Cię o obsługiwanie klientów również poza siedzibą firmy. Odpowiedź warunkuje rodzaj prowadzonej działalności – dla agencji marketingowej może to oznaczać „tak” (dojazdy do klientów, sesje plenerowe itp.), dla restauracji najprawdopodobniej „nie”.

5.7 OBSZAR DZIAŁANIA

Strategiczny wybór obszaru działania jest bardzo ważny dla pozycjonowania wizytówki. Do wyboru obszaru działania Twojej firmy otrzymasz następujące kategorie: miasta/gminy/powiaty/województwa/kraje. Maksymalnie możesz dodać do 20 obszarów działania.

W przypadku, kiedy nie obsługujesz klientów w określonej lokalizacji ani nie zaznaczysz żadnych obszarów działania Google zapyta Cię o region świadczenia obsługi. Będziesz tam mógł wybrać odpowiednią nazwę kraju.

5.8 NUMER TELEFONU I STRONA INTERNETOWA

Teraz czas na podanie numeru telefonu oraz adresu witryny internetowej Twojej firmy. Jeśli nie posiadasz strony www to właśnie w tym miejscu powinieneś zaznaczyć opcję „Chcę bezpłatnie utworzyć witrynę na podstawie podanych przez siebie informacji” – otrzymasz wtedy dostęp do tzw. Business Site Google, którą będziesz mógł później uzupełnić i nią zarządzać. Jest to bardzo dobra opcja na początek przygody z własną działalnością, jednak w momencie, kiedy będziesz w stanie zainwestować w przygotowanie profesjonalnej strony internetowej – warto to zrobić i podmienić adres witryny w wizytówce Google.

5.9 WERYFIKACJA

Jest to przedostatni etap tworzenia wizytówki Google. Nie można pominąć elementu weryfikacji – bez niej wizytówka będzie się wyświetlać jako nieaktywna, a co za tym idzie nie będzie wyświetlać się na mapach Google.

Zazwyczaj możesz skorzystać z kilku rodzajów weryfikacji systemowej:

– pocztówka z kodem weryfikacyjnym od Google – czas oczekiwania to ok. 14 dni
– telefon od Google z podaniem kodu weryfikacyjnego
– sms z kodem weryfikacyjnym
– e-mail z kodem
– brak potrzeby weryfikacji (zdarza się, choć jest na to mała szansa)

Obecnie zawsze masz możliwość otrzymania pocztówki z kodem weryfikacyjnym, natomiast pozostałe opcje zdarzają się losowo, w zależności od rodzaju i typu działalności.

I gotowe! Po weryfikacji firmy możesz zająć się uzupełnianiem wizytówki Google – możesz dodawać zdjęcia, filmy, zachęcać innych użytkowników do dodawania opinii oraz obserwować ruch na stronie za pomocą Google Analytics. Dodatkowo otrzymujesz dostęp do tzw. makiety Twojej wizytówki Google, którą możesz wysyłać za pomocą e-maila, udostępniać w wiadomościach prywatnych lub za pomocą linku do Twoich klientów wraz z prośbą o podzielenie się ich opinią na temat wizyty w Twoim lokalu/skorzystaniu z Twojej usługi.

GOOGLE MAPS – POZYCJONOWANIE WIZYTÓWKI NA MAPACH GOOGLE

Po wpisaniu kodu weryfikacyjnego Twoja firma pojawi się na mapach Google regulaminowo po 24 godzinach, natomiast w praktyce już po kilku godzinach od zakończenia procesu weryfikacji. 

Twój potencjalny klient będzie mógł zobaczyć Twojego logo, numer telefonu, adres oraz skorzystać w razie potrzeby z opcji „street view” umożliwiającej podgląd danej dzielnicy z perspektywy przechodnia, co ułatwi mu dotarcie na miejsce. Od teraz użytkownicy będą mogli zadawać Ci pytania na które będą oczekiwali odpowiedzi – wszystko pojawi się w Twoim panelu zarządzania wizytówką. Warto go często sprawdzać i jak najszybciej reagować na pojawiające się zapytania – Google punktuje każdą wartościową aktywność na koncie Twojej wizytówki.

Co ważne, od tej chwili Twój biznes zaczyna się wyświetlać w mapach Google. Tutaj też zaczyna się wyścig z konkurencją o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Google nie udostępnia dokładnych danych zdradzających działanie algorytmu pozycjonującego – wiadomo jednak, że wpływ na wysokość pojawia się biznesu w wynikach wyszukiwania mają wpływ trzy czynniki:

odległość – użytkownika od obiektu; im bliżej Twojego biznesu się znajduje, tym wyżej pojawisz się w wyszukiwarce

rozpoznawalność – określa jak często firma jest wybierana w odpowiedzi na dane słowa kluczowe pojawiające się po wpisaniu przez użytkownika danej frazy

trafność – jak mocno wizytówka firmy i materiały, które w niej publikuje odpowiada na potrzeby użytkownika, które wyraża poprzez wpisanie wyszukiwanego słowa kluczowego 

Oto kilka wskazówek, jak w prostych krokach można pomóc swojemu biznesowi wzrosnąć w rankingu Google:

2.1 DANE PODSTAWOWE

Tutaj najważniejsze jest to, aby wizytówka posiadała te same dane podstawowe (nr telefonu, adres), który widnieje na Twojej stronie internetowej w zakładce „Kontakt” oraz aby Twoja strona www linkowała do wizytówki, a wizytówka bezpośrednio do niej (tzw. link building).

Niektórzy eksperci od Google Ads radzą, aby po tym kroku dodać w nazwie firmy tzw. frazy ogólnej opisującej kategorię działalności – wspomniany wyżej przykład „Nail Art”. Ma to poprawić pozycję Twojego biznesu w wynikach wyszukiwania, jednak pamiętajmy, że jest to działanie niezalecane przez twórców Google.

2.2. SKUTECZNY RESEARCH KATEGORII

Wykonaj analizę konkurencji na ok. 20 najczęstszych wyników wyszukiwania i wybierz tę kategorię, która pojawia się najczęściej. UWAGA! Nie wybieraj podkategorii, która nie pasuje do świadczonych przez Ciebie usług – np. jeśli wykonujesz tylko manicure, nie dodawaj pedicure. Wydaje się to oczywiste, natomiast jest to częsty błąd pojawiający się szczególnie u początkujących przedsiębiorców.

2.3 LOKALIZACJA FIRMY I OBSZARU DZIAŁANIA

Lokalizacja to w praktyce najważniejszy czynnik decydujący o ilości wyszukiwania i ruchu na stronie www. Warto więc obrać odpowiednią strategię, która pozwoli nam czerpać największe korzyści z korzystania z niej:

usługi lokalne – jeżeli jesteś np. kosmetyczką ustaw lokalizację bezpośrednio na swój gabinet oraz miasto, w którym świadczysz usługi; jeżeli obok znajdują się okoliczne wsie, z których również dojeżdżają do Ciebie klientki, warto dodać również ich nazwy

usługi poza siedzibą np. firmy sprzątające – w takim przypadku warto usunąć adres siedziby, a dodać obsługiwane miasta/regiony/gminy/województwa/kraje

usługa w siedzibie np. sklep stacjonarny – należy zostawić adres siedziby; jeżeli świadczymy również usługi dowozu zakupów na określonym terenie – warto dodać obsługiwane okolice do konkretnego typu usługi (w tym przypadku „dowóz”)

usługi ogólnopolskie np. sieć księgarni – najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie posiadanie oddzielnym wizytówek dla każdej większej lokalizacji, w której firma ma swoje oddziały

PROTIP: Przeanalizuj jakie lokalizacje zostały wpisane przez Twoją konkurencję. Jeżeli chcesz np. nie dodawać bądź ukryć daną lokalizację, a kilku Twoich największych konkurentów ma ją wpisaną w swoje usługi – zostaniesz automatycznie zepchnięty na ostatnią pozycję.

2.4 ATRYBUTY GOOGLE

Atrybuty możesz dodać w swoim panelu zarządzania Google Moja Firma. Atrybutami nazywa się specjalne udogodnienia i przydatne informacje związane z Twoim biznesem np. w przypadku restauracji – czy posiada dostęp do Wi-Fi, bar na miejscu, czy jest parking, czy jest to miejsce odpowiednie dla rodzin z dziećmi. Dodanie atrybutów nie jest obowiązkowe, natomiast na pewno pozwoli użytkownikowi szybciej dokonać wyboru skorzystania z Twojej oferty. 

UWAGA! Większość atrybutów jest dostępnych dopiero po wcześniejszych odpowiedziach użytkowników, którzy skorzystali z Twoich usług i odpowiedzieli na pytania wyświetlane im przez Google w momencie dodawania opinii. Zatroszcz się więc o jak największą liczbę pozytywnych ocen i komentarzy. Możesz też poprosić swoich klientów o kliknięcie w wizytówkę Twojego biznesu i skorzystania z opcji „odpowiedz na kilka pytań”, co pozwoli Ci mieć dostęp do nowych atrybutów.

2.5 OPIS FIRMY

Pozycjonowanie wizytówki to działanie strategiczne – opis może mieć do 750 znaków ze spacją, natomiast eksperci polecają, aby najważniejsze informacje znalazły się już w pierwszych 250 znakach, które wyświetlają się na samym początku wyszukiwania. Reszta znaków pojawia się po kliknięciu przycisku „więcej”.

Opis firmy powinien zawierać słowa kluczowe oraz nazwę miasta, w której firma świadczy swoje usługi. Przykład: „Masz szansę zjeść najlepsze hamburgery we Wrocławiu! Opcje mięsne, bezmięsne i vege. Smażone na miejscu, z najwyższej jakości składników, według tradycyjnych rodzinnych przepisów. [itd.]

2.6 USŁUGI

Opcje usług są ściśle związane z wizytówką Google oraz z wybraną przez nas kategorią. Ich dokładne uzupełnienie może zachęcić odbiorcę do skorzystania z usług Twojej firmy – dużo łatwiej sprawdzić, czy dana drukarnia wykonuje druk wielkoformatowy w Google niż szukać tej informacji w zakładkach na stronie internetowej. Każda z Twoich usług może mieć tytuł, opis do maksymalnie 300 znaków oraz cenę usługi – wystarczy dodać to w Twoim panelu zarządzania firmą. Minusem jest to, że zobaczą je wyłącznie użytkownicy korzystający z telefonów komórkowych.

2.7. WPISY W WIZYTÓWCE

Wpisy w wizytówce Google działają podobnie jak wpisy na blogu – mają podtrzymać zainteresowanie użytkownika oraz pozwolić mu na obserwowanie wszelkich nowości związanych z naszą ofertą. Niedawno Google wprowadził możliwość obserwowania wizytówek przez użytkowników. 

Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z możliwości opublikowania „wpisu-oferty” – może on „wisieć” na naszej wizytówce aż do roku od momentu opublikowania. Możesz dodać tam zdjęcie/film, max do 1500 znaków oraz przycisk Call To Action. Posiłkuj się również słowami kluczowymi – podniesie to Twój biznes w wynikach wyszukiwania.

PROTIP: Wpisy warto wykorzystać do poinformowania o zbliżającej się wyprzedaży, promocji oraz przy wprowadzeniu nowej usługi/produktu do naszej oferty.

2.8. KARUZELA PRODUKTÓW

Od niedawna każdy właściciel firmy może utworzyć w swojej wizytówce Google katalog wszystkich produktów z podziałem na kategorie/kolekcje oraz umieścić opis kolekcji do max 1000 znaków ze spacją. Każdy produkt posiada swój tytuł, zdjęcie, opis do max 1000 znaków oraz link prowadzący do jego zakupu wraz z przyciskiem CTA.

Według zaleceń Google warto posiadać co najmniej 3 kategorie z 5 produktami. Każdy tytuł produktu powinien być unikalny, pasować do tego na stronie internetowej i zawierać odpowiednie w stosunku do produktu słowa kluczowe.

2.9. ZDJĘCIA I FILMY A RANKING GOOGLE

Zdjęcia i filmy związane z Twoim biznesem są istotne dla Twojej pozycji w rankingu – dzięki ich regularnemu dodawaniu możesz znacząco poprawić wynik pozycjonowania w wyszukiwarce Google. 

Ważne, aby oprócz zdjęć wnętrza Twojej siedziby, pozycji menu itp. znalazły się tam również zdjęcia Twojego lokalu z zewnątrz oraz w pobliżu innych obiektów, aby użytkownik mógł je łatwo zlokalizować. Co ciekawe do każdego zdjęcia możesz dodać alternatywny opis do 80 znaków, który wyświetli się w przypadku, kiedy dane zdjęcie nie załaduje się danemu użytkownikowi ze względu np. na słabą jakość sieci internetowej lub niewystarczającą transmisję danych.

PROTIP: Do wizytówki dodawaj zdjęcia zrobione razem z włączonym lokalizatorem GPS, co dodatkowo potwierdza autentyczność wizytówki. Nie publikuj zdjęć stockowych, nieestetycznych, z filtrami. Przed dodaniem zdjęcia poddaj je ocenie Google: https://cloud.google.com/vision/ 

2.10. KONWERSJA Z MAP GOOGLE

Dzięki podpięciu narzędzia Google Analytics pod swoją stronę internetową jesteś w stanie mierzyć ilość kliknięć na stronę z wizytówki Google. W tym celu należy zaimplementować na stronie www odpowiedni kod śledzenia. Będziesz mógł mierzyć konwersję osobno z kliknięć w mapy oraz w wizytówkę Google.

OPTYMALIZACJA WŁASNEJ STRONY INTERNETOWEJ DLA WYŻSZEJ POZYCJI W GOOGLE MAPS

Na wizytówkę Google bardzo pozytywnie mogą wpłynąć niezależne działania na Twojej stronie www. Dowiedz się, co możesz zrobić, aby poprawić również widoczność Twojej wizytówki!

3.1. RESPONSYWNOŚĆ

Twoja witryna internetowa powinna być responsywna, co oznacza, że powinna działać prawidłowo na każdym urządzeniu, w szczególności mobilnym, na dowolnym rozmiarze ekranu. Wizytówka Google powinna zawierać link do Twojej strony internetowej – jeżeli w pierwszym kontakcie będzie ona nieatrakcyjna dla użytkowników, stracisz klientów.

3.2. LOKALNE SŁOWA KLUCZOWE

Słowa kluczowe dot. obszaru działania przydadzą się nie tylko na Twojej wizytówce Google. Umieść je również na poszczególnych podstronach Twojej strony internetowej np. w zakładce Home, O nas, Usługi, Kontakt. To wszystko wpłynie pozytywnie na podniesienie Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania.

3.3. ZAWIESZENIE MAPY GOOGLE NA WWW

Osadzenie mapy Google na swojej stronie internetowej – najczęściej w zakładce Kontakt – pozwala użytkownikom na automatyczne przełączenie się do map Google, co zostaje docenione przez algorytm.

Jak to zrobić? Wystarczy wyszukać nazwę swojej firmy w mapach Google, kliknąć „udostępnij”, a następnie wybrać zakładkę „osadź mapę”. Skopiuj link i wklej go na stronie www swojej firmy.

3.4. BUDOWANIE LOKALNYCH LINKÓW (LOCAL LINK BUILDING)

Im więcej wzmianek o Twoim biznesie w Internecie, tym lepiej dla wizytówki Google. Pamiętaj jednak, aby link building przeprowadzać strategicznie – warto zaanonsować się np. na lokalnych stronach internetowych, ale niekoniecznie na witrynach ogólnopolskich jeśli obsługujesz tylko jeden region.

GOOGLE ADS – PŁATNE POZYCJONOWANIE WIZYTÓWKI GOOGLE W WYNIKACH WYSZUKIWANIA – JAKIE KOSZTY?

Mimo zastosowania wszystkich powyższych wskazówek Twój biznes nadal może pozycjonować się niżej niż pierwsza trójka liderów na rynku. Wtedy warto skorzystać z płatnej optymalizacji wizytówki za pomocą Google Ads – budżet, który możesz na to przeznaczyć według specjalistów zaczyna się od ok. 700 zł i jest różny w zależności od celu.

 

Do dzieła! Twoja wizytówka Google ma szansę, aby pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania – otrzymałeś kompleksową wiedzę na temat tego, jak ją samodzielnie zoptymalizować. Gwarantuję, że gdy zadbasz o wszystkie te aspekty, Twój biznes nie będzie narzekał na brak klientów. Powodzenia! 😊

Podobne wpisy