Podkręć swój Instagram! Najnowsze trendy na Instagramie na 2023 rok
Słyszałeś kiedyś, że wystarczy spójny feed, aby zaimponować innym użytkownikom Instagrama? No nie do końca 😊 Media społecznościowe dostosowują się do tego, co dzieje się na świecie, a ten cały czas się zmienia. My – odbiorcy – również mamy inne wymagania niż np. 2 lata temu. Sporo już widzieliśmy – coraz trudniej jest przyciągnąć i utrzymać naszą uwagę na dłużej. Są jednak na to sposoby! Poznaj instagramowe trendy w 2023 roku – skorzystaj z tej wiedzy i bądź o krok przed konkurencją.
1. Perfekcyjna nieperfekcyjność – naturalność w social mediach
Zauważ, że coraz więcej twórców odchodzi od idealnie estetycznych feedów na rzecz większej spontaniczności w przygotowywaniu contentu. Użytkownicy serwisów społecznościowych są zmęczeni perfekcjonizmem – badania dotyczące social mediów pokazują, że nie chcemy już oglądać instagramowego życia i dążyć do nieskazitelnych ramek, w które czujemy, że nie uda nam się wpasować.
Na pewno słyszałeś/aś o kontrowersyjnym trendzie „that girl” – wiele influencerek na video prezentowało swoją wizję idealnego poranka: najczęściej wiązał się on ze wstawaniem o 5 rano, bezproblemowym wyjściem na siłownię, przygotowaniem atrakcyjnego wizualnie śniadania, czytania książki/oglądania szkolenia jeszcze przed rozpoczęciem pracy w ramach samorozwoju, a także między tym wszystkim znalezienia czasu na praktykowanie afirmacji i zadbania o swój dobrostan psychiczny. Choć wiele osób mogło uznać ten trend za inspirujący, znalazł on tyle samo przeciwników.
Rozwój Tik Toka i Be Real pokazuje, że chcemy oglądać prawdziwe, nieprzekoloryzowane życie – bez filtrów. Liczymy, że influencerzy będą kierować do nas autentyczny i szczery przekaz. Doceniamy te momenty, kiedy nasz ulubiony twórca pokaże się nam np. z nieidealną cerą, nieułożonymi włosami, pośród bałaganu czy z plamą na koszulce.
Zacznij działać zgodnie z tym trendem i zobacz, co się stanie – być może Twoi odbiorcy również potrzebują trochę oddechu od instagramowej „rzeczywistości” 😊
2. Wartość ponad wszystko – budowanie społeczności
W 2023 roku zwracamy uwagę przede wszystkim na to, co otrzymujemy od danego twórcy. Warto więc zainwestować swój czas w tworzenie wartościowego contentu w określonej niszy, którą się zajmujemy – jeżeli np. piszesz o marketingu to podziel się swoimi radami, tipami, aplikacjami, których używasz, sposobami na załatwienie trudnych tematów z klientem. Konta edukacyjne mają największą moc! Jest tu jednak pewien haczyk: nie możesz zapomnieć o budowaniu marki osobistej.
Użytkownicy nie chcą otrzymywać od Ciebie nawet najlepszych porad i tricków jeśli nie wiedzą kim jesteś – potrzebują wiedzieć nie tylko to, jak wyglądasz, ale dlaczego zainteresowałeś się akurat tym tematem. Obchodzą ich Twoje pasje i to, jakie masz zdanie na poszczególne tematy np. społeczne. Lubią wiedzieć, czy jesteś eco-friendly, czy bierzesz udział w marszach równości, jak wygląda Twój typowy dzień pracy. Wyniki to jedno – odbiorcy zasługują na to, żebyś się przed nimi otworzył w takim stopniu, w jakim jest to możliwe dla Ciebie w danym momencie. Pomiędzy swój content wpleć trochę lifestyle’u – wielu obserwatorów na pewno to doceni.
Dzięki temu zbudujesz społeczność nie tylko wokół swojej marki, ale też wokół siebie – dając się poznać zyskasz rzeszę odbiorców, którzy będą z Tobą ze względu na to, jakim jesteś człowiekiem – dasz im szansę się z Tobą utożsamić.
3. Audio i video – potężne siły dotarcia do odbiorców
Nikogo nie zaskoczymy, jeśli napiszemy, że wszelkie formy audio i video zdominowały zasięgi organiczne. To one są najbardziej lubiane przez algorytmy – stąd wysyp reelsów, tik toków oraz podcastów. Choć Adam Mosseri, CEO Instagrama, zaledwie kilka dni temu zapowiedział, że serwis nadal pozostanie przede wszystkim w kulturze obrazka oraz podkreślał wartość przygotowywania merytorycznych i ciekawych postów w formie karuzeli, na pewno nie warto z tego powodu rezygnować z multimedialnego przekazu.
Jeżeli lubisz kręcić i montować filmiki lub masz łatwość mówienia do mikrofonu – skorzystaj z tego, to Twój moment! Pamiętaj, że nie musisz (a nawet nie powinieneś) skupiać się tylko na jednej formie przekazu – mieszaj formaty: zdjęcia przeplataj rolkami i live’ami, pojedyncze posty dodawaj naprzemiennie z karuzelami itd. Zapoznaj się z najnowszymi wytycznymi Instagrama co do preferowanych przez niego wymiarów grafik oraz video – tworząc zgodnie z wymogami technicznymi sprawiasz, że algorytmy chętniej podbiją Twoje treści innym użytkownikom.
Jedno jest pewne: uwielbiamy spędzać czas w Internecie i – na szczęście – jako społeczeństwo jesteśmy coraz bardziej świadomi, jak ważna jest selekcja wartościowych treści. Nie jesteśmy w stanie przetworzyć wszystkich informacji, które docierają do nas w ciągu dnia – dajemy szansę twórcom, którzy są autentyczni i otwarci na dialog ze swoją społecznością dając nam wartościowy, merytoryczny content. Brzmi jak coś dla Ciebie? 😊